Less...

Usch, idag är en såndär dag som gärna bara får ta slut. Vaknade med en lätt huvudvärk som satt i under hela dagen. Dessutom med irriterade ögon och så hittade jag inte heller min deo innan jag gick hemifrån. Tyckte jag letade överallt men när jag kom hem nu så låg den på sängen. Smälte in väldigt fint bland lakanen visade det sig. Nåja, fick ta en dutt av Henriks istället. Kanske något manligare än vad jag är van vid men å andra sidan luktade jag nog inte illa i alla fall...

Så jag var visserligen i skolan men kände mig lagom avskärmad. Kan ha att göra med att jag hade på såväl glasögon som mössa och var otroligt trött. Det är underligt men jag har alltid fått en känsla av en slags distans till omvärlden när jag har glasögon istället för linser... När klasskompisarna dessutom börjar diskutera olika former av habitus och humankapital kontra kulturellt kapital orkade jag inte riktigt hänga med.

Vi fick som tur var gå tidigare. Jag tar mig till föräldrarna och  läser under resan min lagom lättlästa skönlitterära bok. När den tar slut så började jag faktiskt plugga lite smått. Får dock avbryta mig när det är dags att hoppa av bussen. Självklart har det då börjat regna så efter en promenad i regn och blåst där allt, vekrligen allt bara är mörkt och grått är jag framme vid huset. Ingen direkt motivation att då ta av sig blöta kläder, på med nya och sedan ut igen. Blev att bädda ner sig i soffan och fortsätta pluggandet. Lyckades dock somna där och sov i någon timme. Riktigt skönt var det i alla fall.

Henrik fick komma ut också för att hämta mig sen och när mamma och pappa kom hem blev det en gemensam insats för att mocka och ta in hästarna. Men att rida var bara att glömma. Som jag sa vid middagen: "jag förstår verkligen att de ställer av hästarna (dvs: ger dem långtidsvila) under hösten på Island". Motivationen är verkligen noll. Ni andra som rider, tappar inte ni sugen denna årstid? För min del känns det som att jag inte kan variera träningen ett dugg och vill inte bli sittandes på ridbanan varenda pass...

Gymmet ÄR jag sugen att gå till, men där känns det fortfarande inte helt hundra i kroppen. Ska försöka ta mig till ett balancepass imorgon. Är helt obokad från skolan då och är det någon som vill hålla mig sällskap till stallet så säg gärna till! ;)

Nu sitter jag i alla fall i soffan med massa tända ljus och ska börja läsa nästa bok i serien jag läser nu. Började läsa Sagan om Isfolket för många, många år sedan men blev aldrig klar. Nu har jag fått låna de 10 sista böckerna jag aldrig läste sist, så jag äntligen kan få veta hur det hela faktiskt slutar. Henrik har fått en pysselattack och håller på att blanda ihop glögg i köket. Det ska stå och jäsa där i tre veckor eller nåt så det passar väl lagom till 1:a advent. (skönt ändå att december närmar sig snabbt!) Han har kommit ut med diverse kryddor som jag får gissa på, men det är inte riktigt min grej. Att känna igen dofter är svårt!

Blev ett långt o gnälligt inlägg här känner jag, creds till er som lyckas ta er igenom hela. Menmen, känns skönt och få häva ur sig lite ibland.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det där var väl inte så värst gnälligt ;-)



Som sagt, hade gärna följt med men har givetvis skola ;P Jag känner mig lagom omotiverad till det mesta just nu... Vi får klura på något motiverande till helgen ;-)

2008-11-10 @ 21:38:10
Postat av: Elisabeth

Förresten, egen glögg är imponerande! Med tanka på att årets Blossa är med blåbärssmak så kan det nog bara bli bättre!

2008-11-10 @ 21:41:08
Postat av: MalinS

Jo visst är motivationen på botten ibland. Och då brukar hästarna få stå. Det är bara den/de jag får betalt för att rida som går sådana dagar.

Men jag har ju fördelen att kunna rida då det är ljust de flesta dagar även denna äckel-årstid! Vilket hjälper i motivationen. Men leran är ett jävla gissel!



Hade gärna hållit dig sällskap i stallet imorgon om jag varit ledig. Men jag har lektioner att hålla och hästar att rida.

Vi hörs!

Kram i höstrusket!

2008-11-10 @ 23:57:18
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0