Monterat och klart!

Dagen har ägnats åt en heldag i skolan med kursintroduktion i en ny kurs samt ett seminarie på eftermiddagen. Jag var egentligen sjukt omotiverad men denna kurs kan ändå bli rätt intressant: "specialpedagogiska utmaningar i en skola för alla". Där det kommer vara en del diskussioner om elever som kan behöva extra stöd och hur detta kan hanteras. Allt ifrån läs och skrivsvårigheter till blindhet/dövhet kommer att hanteras, spännande!

Sen var det att bege sig till Globen och möta upp mamma. Hon hade redan fått upp mycket av grejer till sin monter där men jag fick ägna mig åt att skrva ihop hyllor, sätta upp skyltar, fixa lite prislappar och annat smått och gott! Vi har dessutom dealat med en broderifirma på plats som ska brodera företagsnamnet på varsin långärmad t-shirt åt oss, snyggt va?!

Vi hann även kika en del på genrepet även om vi missade inledningen så kan jag avslöja att avslutningen är mycket sevärd, som vanligt! 6-spann med ljusslingor på de två främre hästarna var otroligt effektfullt! Genrepet är, som alltid, öppet för allmänheten men det var ändå rätt glest på läktarnaså jag undrar hur många det är som egentligen känner till det?

Imorgon blir dagens höjdpunkt Islandshästtävlingen, som går på eftermiddagen varje år! Det brukar vara ett gäng riktigt snygga hästar som gör upp om segern!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va!är glogentävlingarna nu?det har jag missat, lätt att bli insnöad här i skogen.Hoppas du får kul & att det finns mkt intressant att kolla på, mkt fina hästar & så=)kram

2008-11-27 @ 23:17:03
URL: http://kaoshosemma.blogspot.com
Postat av: Emma

stavar som en kratta som du märker haha..

2008-11-27 @ 23:17:39
URL: http://kaoshosemma.blogspot.com
Postat av: Malin

Rättstavning är överskattat! (du ska se mig på irc...)



Och ja, det är i helgen! Hann kika lite på tävlingarna idag men annars var det mest att stå i affären. :) MYCKET folk kan jag ju säga i alla fall, och egentligen ser man nog bäst på TV... ;)

2008-11-28 @ 23:36:37
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0