Nu så!

Nu har jag ÄNTLIGEN börjat träna igen. Kroppen har visserligen inte känts helt 100, men inte sjuk heller, så jag försökte lite försiktigt med step igår. Märktes att kondisen var borta men annars kändes det bra, så idag blev det ett combatpass. Jisses vad det sved i benen i de övningar som inte brukar vara såå tuffa, men otroligt skönt efteråt. Har saknat mina endorfiner känner jag! Fick dessutom lite frisk luft när jag lyckades lura med Elisabeth på en ridtur på förmiddagen, vi blev visserligen rätt blöta av all fukt från träden, men mysigt var det!

Sen har jag återigen bakat bröd. Blev Anna Skippers variant igen, för det är så otroligt skönt att slippa baka med jäst. Men istället för att köra rakt av med blandade brödkryddor körde jag en egen blandning av kanel, kardemumma och ingefära. Dessutom ökade jag mängden sirap något och tog bort 1/2 dl filmjölk istället. Sist jag gjorde detta bröd reagerade jag på att vår ugn verkar bli för varm så denna gång satte jag den på 150 grader istället för 175 som det står i receptet och då blev det alldeles lagom. Så otroligt mycket godare blev det dessutom med mina kryddor, kan ha att göra med att jag inte är så överförtjust i anis och fänkol som originalet innehöll.

Dessutom känner jag mig duktig för jag har börjat fila på min examinationsuppgift. Det är en hel del skrivande som väntar men bara det att jag börjat med kapitelindelning odyl gör att det känns som man kommit igång en del!

Kommentarer
Postat av: Susan

Vad bra!

2008-11-13 @ 21:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0