Ömma fötter!

Jag börjar skarpt tvivla på att människan är skapt för att utnyttja fötterna 13 timmar i sträck. Det är nämligen så länge jag har stått/gått idag. En kort sittpaus när jag åt lunch är undantaget. Dagen rann på fort vilket kan bero på att jag ägnade mycket tid åt att springa ärenden. Har varit inne i globen city säkert tre gånger och letat efter pikétröjor att brodera på (tröjorna vi köpte igår dög inte...), mat, plastkassar etc. Jag hade tagit med mig min stickning utifall att det skulle bli en massa dötid men det var ju bara att glömma.

Hann även se Islandshästtävlingen, men det var nästan det enda. De var i alla fall imponerade! Visst märks det att hästarna inte är riktigt så stabila som de kan vara. Många tappade gångart och såg lite allmänt styva ut till och från men Berserkurs (som för övrigt vann sen) galopp och Birkirs ökade tölt var båda helt otroligt häftiga att se! Dessutom var det ett litet sto från Norge som jag fastnade för. Hon var inte så stabil hela tiden, men riktigt fin! Missade tyvärr maskeradhoppningen som jag just nu insåg var idag, men den gör sig å andra sidan bäst på TV så det gör inte så mycket!

Ni kanske undrar om jag shoppat något? Jo, på tema rosa så hittade jag ett schabrak i en stark ljusrosa färg samt en klarrosa grimma med svart ludd i. (blev även en likadan ljusblå pga kampanj - den ska sparas åt Hamingja) De matchar inte riktigt varandra men som jag sa; de kommer ju inte att användas samtidigt ändå. Det är alltså Assa som från och med nu kommer att gå under epitetet "Barbiehästen".  Blev även två spön från Börjes, billighetsaffär no1 i Globen, det är galet mkt folk inne hos dem, hela tiden!

Nu väntar sömn i 7 timmar innan nästa Globen-dag tar vid!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tackar för komplimangen av bloggen, tyckte att det var på tiden med en ny färg.

Tyvärr blev det ingen Firmakeppni för mig och Svalur eftersom Moder Natur satte käppar i hjulet för de planerna.

Mamma ville inte åka ner i diket vilket minst en hade gjort har jag hört.

2008-11-29 @ 08:36:57
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: glamur

Jag vill oxså springa i globen

2008-11-30 @ 07:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0