Smart people

Efter en hektisk dag så beslutade jag mig för att se på film och fick lite inofficiellt låna filmen Smart People från jobbet. Den finns i butik från och med i morgon. För övrigt samma realesedatum som "Mamma mia - the movie" oc h jag skulle rekommendera er att hyra den istället faktiskt. I alla fall om ni är ute efter något som lyfter humöret!

Denna film var i och för sig rätt bra, men jag som förväntat mig en komedi blev ändå besviken. Det var mer ett relativt dystert relationsdrama. Visserligen med bra skådisar, Ellen Paige (från Juno) är ju bara underbar. Lite kortfattat handlar det om en mycket smart, men mycket olycklig familj som på något sätt måste finna sig själva litegrann och kanske inse att man kanske inte blir lycklig bara för att man har en framgångsrik karriär. Och det är ju så sant så! jag tror att karriärsframgångar kan ge en kortsiktig lycka men på lång sikt är det troligtvis helt andra saker som spelar roll. Jag är lite inne på Maslow där faktiskt som menade att när man fyllt de mesrt grundläggande behoven så blir istället saker som sociala relationer och självförverkligande mer betydande!



Nu är det sova som gäller för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0