Bakförsök nummer 2

Ja, eftersom jag var hemma och pluggade idag så passade jag även på att försöka baka igen. Gjorde ju det förra veckan och de matbullarna blev tyvärr inte så mumsiga som de såg ut att vara. Helt ok, men jag vet inte om de inte jäste tillräckligt eller så, och så blev de aningens torra. Så nu är det dags för ett nytt försök.

Hittade ett recept på rågbräck som lät gott! Har en stor svaghet för köpta sådana så det kan ju inte bli helt fel. Enda saken jag har ändrat i det länkade receptet är att jag har hällt i en deciliter russin i smeten också. En fördel är dessutom att man bara skär till dem, och inte behöver rulla och kleta. Smakrapport kommer troligtvis senare, för de står fortfarande och jäser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0