Hästeftermiddag!

Efter en förmiddag på seminarium blev det dags att återigen ta mig ut i stallet. Regnigt och blött var det, med andra ord inte allt för lockande. Började med att rida en smutsig Björg. En isabell som är täckt av blöt lera blir inte ren oavsett hur mycket eller lite man borstar så det är ju tur att ingen ser oss ändå där ute i skogarna. Efter förra gången när jag red, när allt bara kändes okontrollerat så bestämde vi oss för att bara skritta så jag och mor tog en liten tur på grusvägarna. Mesta av tiden gick det faktiskt även i skritt, med bara några utbrytnigsförsök. En litet gäll gnäggning kombinerat med att vända på bakbenen känns som något som är typiskt denna dam. Jag satt och sjöng hela tiden för att undgå att jag skulle bli spänd bara för att hon är det. Vill inte riskera att hamna i en ond cirkel.

När det var dags för Assa så hade mörkret redan kommit, så jag höll mig på banan med henne och fortsatte öva på det vi gjorde på kursen igår. Idag kändes det mycket bättre, i alla fall i skritten och i töltövergångarna. När jag sedan försökte åstakomma nåt liknande i trav blev det nog lite överkurs. Så fort det blev det minsta krav så försvann traven, men å andra sidan är inte det så underligt då det är något som aldrig har fungerat helt!

Nu väntar min bok i soffan samt en skål med hackat äpple som blev över efter vår tacomiddag! Tänkte även se idolerna slakta schlagers senare ikväll, får väl se vem som är bäst efter ikväll!

Kommentarer
Postat av: Susan

Hej! Vad trevligt det låter med soffan o Idol!! Men men... vi har ju ingen TV som fungerar så det får bli datorn istället.

2008-10-31 @ 19:50:22
Postat av: Madde

Haha, vet inte om det är så avancerat men nån form av outfitt blir det i alla fall. Har inte pratat mer med anna om vart, när och hur men nått blir det i alla fall. Och jag ska inte klä ut mig till en kanelbulle, den saken är säker :D kram!

2008-10-31 @ 20:40:56
URL: http://nemfer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0