Hösttips

Nu vill jag inte ge er något tips alltså, även om det kanske kan bli det indirekt. Inläggsrubriken syftade dock på mer på det faktum att vi idag körde tipspromenad till häst i stallet. Riktigt kul och lagom svårt. Trasslade runt banan med Björg som skötte sig såå bra. Stannade när jag skulle fylla i min lapp och blev inte alls rädd för fladdrande band och vita lappar som hängde i skogen. Inne i skogen visade hon till och med några steg i tölt!

Efter det så var det fikapaus. Kaffe, kakor och Hélènes kärleksmums. Allt smakar dessutom mycket bättre när man äter det utomhus i gott sällskap!

Efter fikat så var det dags för de övriga i stallet att utsättas för sin nästa utmaning. En trailbana som jag byggde upp. Momenten som de skulle ta sig igenom var:

  1. Labyrint av bommar - att inte trampa utanför var lite småsvårt.
  2. Släpa en vattendunk - de flesta klarade detta riktigt fint!
  3. Slalom i skritt med enhandsfattning - svår utmaning...
  4. Gå över blåa papperspåsar - alla var superbra, utom den som borde kunna detta; Jarpur
  5. Rygga rakt bakåt 3 meter - det är med rakt varierade för en del 
  6. En långsida i valfri gångart - här gällde det vara lite taktisk!
Verkade som att det blev riktigt uppskattat. Jag som stod på marken tyckte i alla fall att det var kul att se alla som var så duktiga och tog sig igenom hela banan!

Nu sitter vi och tittar på "se upp för dårarna" och äter morötter med dipp!

Kommentarer
Postat av: Helene

Jag hade jättekul på volten. Du är en påhittig en och snäll domare! Vädret var underbart så vi får se fram mot någon vår-aktivitet.

Kram

2008-10-18 @ 18:14:47
URL: http://sprund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0