Ljudboken - min räddning

Snart dags att gå hemifrån för dagen och jag håller just på att ladda mp3spelaren med nästa del av ljudboken jag lyssnar på just nu. Egentligen är jag en läsande person, men ljudbok är faktiskt otroligt skönt just eftersom man kan göra andra saker samtidigt. Exempelvis promenera till tåget eller jobba i stallet. Otroligt skönt att bara kunna koppla bort allt folk på tåget också. Skulle däremot aldrig kunna ligga i sängen och lyssna, då skulle jag somna direkt!!

Just nu lyssnar jag för övrigt på Läckbergs "Isprinsessan". Läste de övriga i somras på semestern men denna fanns ej på sommarstället så det fick bli i lite fel ordning eftersom denna bok är egentligen den första. Hittills har den varit helt ok. Inte alltför spännande kanske men behaglig att lyssna på.


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag är just nu inne på tredje omgången av mina Harry Potter-ljudböcker inom ett halvår. Finns inga bättre ljudböcker!! Då ska de förstås vara på engelska och upplästa av Stephen Fry, han är helt fantastisk och det blir så mycket mer än "bara" bra böcker.



Ett annat tips är Liza Marklunds ljudböcker, även de väldigt sköna att lyssna på. Men inget slår min kära Harry Potter... suckar drömmande

2008-10-17 @ 20:21:15
URL: http://www.cheeserica.com
Postat av: Malin

Får väl testa det sen då, om inte annat för att öva upp min engelska. Men HP läste jag nyss så det får bli nåt annat.



PÅ engelska är ju annars den gamla radioshowen "Hitchhikers guide to the galaxy" en klassiker. Det är den som böckerna baserades på. Helt ljuvlig!

2008-10-17 @ 21:51:30
URL: http://draktand.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja den var en av de första jag lyssnade på, helt klart värd att lyssna på också! :) Men Harry Potter är ännu roligare, hihi!

2008-10-18 @ 11:37:10
URL: http://www.cheeserica.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0