"rast" och "försovning"

Ja, sitter hemma och pluggar idag, och därför har jag nu gett mig själv en så kallad rast. Bestämde mig för att faktiskt få något läst idag vilket innebär att jag sitter vid köksbordet och inte i soffan när jag pluggar. Risken att somna är mindre och det finns ingen dator eller TV på distraherande nära avstånd.

Anledningen till att det inte blev skola är att jag missade tiden. Men jag kan egentligen inte säga att jag försov mig. Gick upp i god tid, duschade, åt frukost, insåg att jag inte hade nåt att ha på mig och fick för mig att det går ju snabbt att sy in de här jeansen som jag har haft planer på att göra ett bra tag (från bootcut till stuprör). Det skulle ju bara vara tvåsömmar i stort sett, men lyckades krångla till det, glömde bort tiden och insåg plötsligt att "shit, jag måste gå NU". Hade då inte packat väska, bytt om eller gjort nåt annat och eftersom det bara var en föreläsning så skippade jag den, ej nödvändigt att komma in en halvtimme försent på en 2-timmarsföreläsning när resan tar längre tid än tiden i skolan. Den förra föreläsningen jag missade sa folk att de ångrade att de gick på så man kan ju hoppas på nåt liknande denna gång.

Nåja, det som vi examineras på sen är ändå en skrivuppgift baserad på böckerna så det lär väl inte bli några större problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0