Ridkursat!

Har idag varit iväg på ännu en ridkurs. Alltid givande, men idag något kyligare och blötare än vanligt. Jag var otroligt glad över min overall jag köpte på Island i somras, nu kom den verkligen till nytta!

Det var Assa som fick följa med på kursen. Vi fick jobba mycket på att rida lösgörande övningar och flytta baken för att få henne att korsa sitt bakbenssteg. Något som även ska vara praktiskt när hon vill springa. Något som intruktören demonstrerade genom att be mig ställa mig med benen i kors och sedan springa, inte möjligt med andra ord! Att flytta så var inte alls så lätt kan jag säga, speciellt inte som detta skulle ske med en lös innertygel. Det gick bra i skritt, men när tempona gick upp så blev vi mer oense och det blev en del spring istället. Jag påmindes också i denna övning om att jag är sned i överkroppen så att JAG tycker att övningen är mycket svårare i ena varvet. Jag har otrologt svårt att följa med med min överkropp i ena varvet, konstigt att man kan vara så skev!

Har nu på kvällen försök läsa min skollitteratur i någon timme utan framgång. Den är så otroligt tråkig så jag börjar skumläsa mer och mer och det slutar med att jag bara snabbläddrar igenom boken, utan att hitta något jag tycker är värt att noteras. Tyvärr lär ju lärarna ej hålla med, men det lär väl visa sig på seminariumet imorgon.


Kommentarer
Postat av: MalinS

dax för naprapat för dig kanske?

2008-10-30 @ 21:15:13
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Malin S

Jo, kanske det! Men kan ju också vara en träningssak för det blir mycket bättre bara jag tänker på det. ;)



Ungefär som med svanken med andra ord...

2008-10-31 @ 19:15:35
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0