Shopping

Igår så gjorde jag något som jag aldrig gjort förut.

Jag shoppade second hand! Har varit på jakt efter ett par stövlar med låg klack hur länge som helst.

Krav:
  • Ej för dyra
  • Ej se ut för mycket som ridstövlar - är för mycket hästtjej för att anse att det passar utanför stallet
  • Ej MC-inspirerade då det lätt blir för grovt
  • Riktigt läder, är trött på skor som faller i bitar
  • Bekväm höjd utan att sakna klack helt
Inte lätt kan jag säga. Men var igår inne på Beyond Retro, den som ligger i Souk-gallerians källare. Hittade ett par stövlar som hade ungefär samma form som ridstövlar i foten, med en lagom klack (2-3 cm). Skaftet var dock bredare än de typiska "ridstövlarna", mjukare så det faller ihop lite och med en liten detalj på sidan.  Dessutom varmt fodrade! Hade sån tur att storleken var bra! kanske 1/2 storlek för stora, men då hade jag tunna strumpor. Mysiga, varma och snygga samt vattentäta till skillnad från mina andra fodrade vinterstövlar, lär användas ordentligt i vinter!

Vad kostade dessa då? 449:- gav jag, något som jag är otroligt nöjd med då de ser i stort sett nya ut!




Kommentarer
Postat av: glamur

jag vill ha en läder väska /second hand :)

2008-10-02 @ 19:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0