Stormvarning

Jag hade faktiskt missat all varning inför dagens storm så jag satt milt förvånad i morse och såg stormen vina i träden. Då hade det fortfarande inte börjat regna. Något som gjorde att jag ändå såg rätt lättsamt på saken. Värre blev det när det väl var dags att åka iväg till stallet. Då hade regnet tagit sig ordentligt och istället för att rida så blev det till att torva upp de boxar som ej var fixade än och sedan ta in stona i stallet. Stackarna stod och frös rejält. Jarpur å andra sidan - som är den häst som är mest klippt av alla - såg rätt förnöjd ut där han stod och lekte i vattenpölarna. Tokpållen verkar faktiskt gilla sånt här väder!

Och jo, jag kan tycka om detta väder, sålänge det inte innefattar att jag behöver gå ut i det. Sitta inne med film, te och levande ljus är mitt höstmys! Försöker även tända lite ljus när jag äter frukost för att få ett msyigt uppvaknande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0