Töltat!

Idag kändes det som ett rikigt genombrott med Björgs töltträning. Har ju lekt lite med den innan också men nu red jag för Malin och vi försökte mer seriöst och hon tog faktiskt några steg i riktig tölt innan det blev något annat. Duktig pålle! Det är en av de roligaste sakerna när det gäller unghästar. Det kommer framsteg och de kan komma riktigt fort!

Red även Assa och förutom att tölten känns bättre och bättre för varje gång jag rider henne just nu så börjar även traven bli mer ridbar och det är ju inte helt fel måste jag säga...

Nu väntar lite mer träning för mig. BodyBalance på gymmet. Ska bli skönt och bara koppla av och fokusera lite inåt, för imorgon blir det en lång dag hemifrån! Börjar med skola, direkt med bussen till stallet, där mockar jag och rider i väntan på att mor ska komma hem för på kvällen åker vi på årsmöte för ridklubben, något som riskerar att bli rätt dramatiskt.

Kommentarer
Postat av: MalinS

Du får rapportera om mötet till mig sedan.Har hört lite rykten om vad det kan handla lite om och är nyfis!

2008-10-14 @ 23:12:42
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0