Gott och blandat

Det är väl typiskt att man har mer att blogga om när man inte har någon dator? Eller ja dator fanns, men tack vare att det är vägbygge till nynäs så bryts internetuppkopplingen med jämna mellanrum på grund av avgrävda kablar och liknande. Senast det hände var igår. Men nu så fungerar det igen!

Nåja, det gjorde att jag kunde ägna gårdagskvällen åt att fixa mig en jeanskjol. Har haft ett par favvojeans som jag lyckades spräcka på grund av lite för sportiga aktiviteter i somras. De fick bli en minikjol istället. Tyvärr ser de lite konstiga ut bak, menmen, får se det som en del av charmen då jag garanterat är ensam om dem i alla fall. Sy om jeans till kjol är ju egentligen något av det enklaste man kan göra i syväg. Det gäller bara att sprätta upp sömmen på insidan av benen rätt högt upp och sedan lägga flikarna som skapas omlott. Kilen som blir tom får man sedan fylla i med hjälp av tyg från benen.

Gårdagen medförde även en otroligt häftig naturupplevelse! Var ute på en skritttur i skogen, tidigt på morgonen. Frosten låg fortfarande kvar och solen hade precis börjat värma. När jag kommer ut på kalhygget vi brukar passera så ser jag något i andra änden och tittar dit. Då står där en älghona med en älgkalv vid sidan och tittar på mig. De stod kvar en lång stund och jag satt bara stilla och fascinerades över hur häftigt det är att man kan se dessa stora djur levande i skogarna, i dessa civiliserade trakter. Efter ett tag vände de och vandrade iväg en bit in i skogen, där de sedan stod och tittade medan jag red vidare.

Dagen har främst ägnats åt jobb, samt åt att svära lite lagom över att jag sitter fast i nåt slags sockerberoende. Det märks extra tydligt nu när jag försöker leva lite bättre. Insåg nämligen för ett tag sedan att jag äter något onyttigt så gott som varje dag. Ingen fara för min vikt direkt, men ändå ohälsosamt. Försöker därför minska ner på det och spara det goda  söta till nån dag i veckan. Man kan ju faktiskt äta gott och nyttigt ändå. Men det är inte lätt. Jag blir otroligt sugen på nåt sött när jag har ätit, när jag är uttråkad, när jag är lite nere, när jag ska mysa lite extra etc. Galet! När jag inte jobbar är det inga problem, har sällan godis hemma och då är det lättare att undvika, men jag omges ju av godis på jobbet och då krävs det självdisciplin vill jag lova!

Nu ska jag varva ner lite med min stickning och fortsätta se på Coyote Ugly som jag spelade in när den visades på tv för ett tag sedan. Jag har sett den förr och den är ju som den är, men ändå rätt gullig film som man blir glad av. Partyscenerna får mig att vilja gå på rockklubb nu på direkten... Dock med andra kläder än de har på sig. (hej 90-tal!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0