Skogsmullar

Islandshästar kan ibland omnämnas som skogsmullar. Det var något som jag o Henrik tog till fasta på idag när vi var i stallet. En lugn skrittur i skogen med ryggsäck fylld med kaffetermos, mackor och kanelbullar gjorde eftermiddagen till en riktigt mysig upplevelse. Turen var inte alls lång, men det är ändå mysigt att stanna halvvägs, sätta på hästarna grimmor, sätta sig själva på varsin stubbe och bara njuta av stillheten.

Det är inte ofta man tar chansen att göra sånt och det är synd, för det är riktigt härligt, speciellt när vädret var så fantastiskt som det var idag!

Fikapaus:



På vägen hem så lämnade jag stigen lite för att leta svamp, och hittade då denna skräckdocka lutad mot ett träd. Någon osm har en teori om hur den hamnade mitt i skogen?




Jag som är lite sådär småmesig av mig tyckte det var lite halväckligt.

Kommentarer
Postat av: marianne

Den där dockan har jag aldrig sett!!! Scary!!!

2008-09-30 @ 21:02:56
Postat av: Malin

Den låg ungefär vid "stocken", men en bit in i skogen. Jag blev något förvånad...

2008-09-30 @ 21:50:31
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0