Tävlingen

Igår var ju vi på tävling. Örnäs regionala för att vara mer exakt.

Dagen började med en c/b-klass i femgång för Assa. Hon kändes bättre än vanligt på uppvärmningen, lydig och så, som inte alltid är på tävlingsplatsen. När vi sen kom in på banan så var den lydnaden borta. Inte lika illa som förra tävlingen men det var mycket taktproblem som inte brukar existera. Är dock väldigt nöjd med att vi i alla fall fick visa upp pass denna tävling. Visserligen med massa poäng avdrag för sen läggning och läggning utan galopp innan, men ändå! Det blev ändå en låg slutpoäng och vi hade fått chans att rida B-final på grund av massa strykningar, men jag kände att det är bättre att det är träning på bana vi behöver. Inte massa mer "olydigt spring".

Red Jarpur i A-klassen. Det var jag och 3 Young Riders så de hade slagit ihop klasserna. Jarpur kändes som vanligt, ok, men inte lika bra som på ridbanan. Han gjorde trots allt det han skulle vilket resulterade i 5.20 och faktiskt en förstaplats!

Skulle även rida honom i T2. Det var mycket rollningar och styvheter. Men vissa domare godkände lösatygelmomentet och gav 4:or på de första och andra gjorde tvärtom så det var ju inte en helt jämn fördelning... Sist blev vi i alla fall och även om jag här hade fått chans att rida final så hade jag ingen störrre lust till det.

Nu ska jag åka iväg och rida ut en sväng på mina snälla pållar. Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0