Tävlingsdag

Idag var det alltså dags att åka till Stenholmen (i Linköping) för att deltaga i Framtids KM. Anledningen till att vi valde att åka dit, vilket är rätt långt bort, är för att det är där som Hamingja och Hlín bor! Smidigt att slå två flugor i en smäll tyckte vi.

Första klassen jag skulle rida började 9.00 så vi åkte från stallet 05.00 för att komma fram 2,5 timmar senare. Assa, som fick följa med har varit lite strulig med passläggningarna på ovalbana senaste gångerna jag har tävlat och idag var inget undantag. Galopp istället för pass i båda försöken, rätt surt!... Sen spände hon sig totalt, blev passtaktig och lade sig på framdelen när jag kom in på ovalbanan...  Det var den grenen!  Slutpoängen blev väl runt 3,5, vilket resulterade i en hedrande sistaplats.

Jag var även anmäld till Speedpass och bestämde mig direkt att då ta passen utan galopp innan. Något som funkade bra till att börja med, men i första löpet, strax efter att tidtagningen börjar, så slår hon upp i korsgalopp. Det är något som inte alls är likt henne och jag blev mest förvånad. Nu är speedpass en så praktisk gren att man har två försök på sig och det är bara det bästa som räknas. Nästa försök var jag mer beredd och även om hon var på väg att upprepa sig så hann jag förhindra det så även om det gick väldigt långsamt så blev det i alla fall en tid: 11,37 sek, så det har ju gått betydligt snabbare. Trots detta så blev det en tredjeplacering med gul rosett och en söt kaffemugg som pris.

Innan hemfärden var vi ju tvungna att spana in småhästarna också. De hade vuxit rätt mycket sedan sist och det var riktigt kul att se dem!

Hamingja:



Hlín:





Tack Henrik för att jag fick låna kameran, mycket roliga att ta kort med en sådan! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0