Torkade äpplen - lagom projekt för en sjukling

Halsen är fortfarande ond idag så det blev att stanna hemma. Ska snart sätta mig och ta mig igenom Vygotskys bok "tänkande och språk" så jag inte hamnar alltför mycket efter i skolan ändå.

Det var skönt för kroppen att få sova lite längre idag och direkt efter frukosten fick jag för mig att ta tag i påsen med äpplen som jag fick igår!

Jag körde lite äpplen i kökshjälpen så att jag fick till fina tunna äppelringar. Dessa har jag sedan doppat i lite saltvatten (för färgens skull) och sedan lagt i ugnen på 60 grader. Lika bra att passa på när man ändå är hemma. De sköter sig själva men man måste ju ändå vara i huset känner jag. Ser fram emot äppelgodis i eftermiddag!

Det gick dock bara åt fyra äpplen till två plåtar så jag får nog upprepa proceduren några gånger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du ha päron också? trädet bågnar av päron.

En del ruttnar tom på grenen,? konstigt.

Ge mig gärna receptet så jag kan prova äpplena.

Kram

2008-09-09 @ 11:23:33
URL: http://sprund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0