Äggens tid snart över

Nåja, ägg från hönor blir det nog att äta även framöver men nu blir det godisstopp för mig ett bra tag framöver känns det som. Får trösta mig med att jag konsumerat mindre godis än "medelsvensson" (som tydligen hamnar på över 1 kg under påskhelgen) men jag känner mig helt uppsvullen, speciellt i kombination med fika och ingen motion. Är fortfarande rejält förkyld. Den drabbade mig i onsdag och sitter fortfarande i. Ont i halsen, hosta och en allmän trötthet i hela kroppen gör mig rejält frustrerad! Jag vill ju vara frisk och kry och kunna träna!

Men helgen har trots allt varit bra. Större delen av tiden har tillbringats uppe på Orust hos Henriks mor. I gårkväll hade vi även en mindre släktmiddag som dock slutade tidigt då alla var trötta som jag vet inte vad. Lördag på dagen var vi också nere en sväng i Göteborg eftersom Henrik såklart skulle se IFK - Djurgården. Som tur var så vann IFK, vilket höjde humöret på H för resten av kvällen... Själv vandrade jag omrking på stan i jakt på shopping. Jag blir dock riktigt kräsen när jag är såpass pank som jag är nu och kom endast hem med ett par svarta shorts från H&M för 99:- . Jag känner mig just nu rätt villrådig när jag shoppar eftersom jag inte riktigt vet vad jag är ute efter och vilken stil jag egentligen eftersträvar. Det hade väl inte varit så svårt med större ekonomi men nu krävs det en genomtänkt garderob där få plagg kan kombineras på många sätt och dessutom passa mig såväl privat som på lärarpraktiken. Knepigt!

Nåja, sitter nu hos Henriks far. Vi har precis intagit en god middag i form av grillat kött och potatissallad. Eftermiddagen tillbringades hos några kompisar. Vi satt med i solen och snackade i ett par timmar och bara det är helt otroligt.  Inte att vi snackade alltså, men utesittandet! Det är i mitten på April och vi kunde sitta ute i solen utan varma jackor och bara njuta. Underbart!

Imorgon ska vi åka hemåt med morgontåget. Sedan blir det antagligen stallet och storhandling inför veckan. Resten av veckan lär nämligen bli alldeles för busy för att ha plats för sådant...

Tisdag blir det åter till praktiken. Dock bara på observationer. Onsdagen har praktikplatsen utvecklingssamtal så då ska man väl hänga med på det. Torsdag blir det att undervisa dubbellektion och som jag fortfarande inte vet hur jag ska lägga upp (ska konferera lite med min handledare där tror jag...) och fredag blir det två lektioner i rad där inställningen är densamma, för att sedan bege mig direkt mot centrum och sedan resa upp till Norrland för att döma Krafturs tävlingar i helgen.

Känns som att jag inte kommer tillbringa mycket tid i hemmet med andra ord...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0