Helg, underbara helg!

Denna helg, en med riktigt mycket vår i luften har varit helt lovley! Gårdagen ägnades åt att först sjösätta båten och då även ta en liten sväng med picknick. Än sålänge något kyligt ute på havet men ändå, så härligt när man kan dra på lite!

Eftermiddagen blev det att pyssla i stallet och förbereda Assa inför tävlingen, inklusive badande av hela hästen... Nackdelen med en skimmel är just det att hon ytterst lätt blir smutsig...

Kvällen ägnades åt god mat (grillat!) och film tillsammans med Elisabeth och Henrik. Vi såg Tropic Thunder, en något bizarr komedi som icke är något för den som är känslig för blod och annat äckel. Henrik brukar på skämt säga att han vill se filmer med "omotiverat mycket våld" och den beskrivningen kunde faktiskt passa in här.

Tävlingen då? Det var ju Assas och min första tävling för säsongen. Hade inga stora förväntningar eftersom jag mest har kämpat med att ha kontroll på banan. Har inte riktigt det när jag rider med tränsbett i nuläget och valde därför att tävla på pelham. Det är inget bett jag rider med speciellt ofta, men än sålänge känner jag att det behövs när jag ger mig ut på ovalbanan. Det känns bra att kunna säga att "nej, vi ska inte springa i pass än". Eftersom hon trots allt blev lite spänd i tölten så resulterade det i lite taktmissar här och var, något som drog ner töltpoängen en del. Trav kändes riktigt bra och hon gick riktigt stabilt, men den belönades med 5,5 som mest. Galopp och skritt skötte hon sig fint i, men det är bara att konstatera att dessa gångarter inte är den damens grej... Sen i passen så blev det en toppenfin läggning först som också gav poäng på 5,5 6,0 och 6,0 av de tre domarna. Den andra läggningen galopperades tyvärr bort och därmed så blev slutpoängen rätt låga. Men jag känner mig som sagt rätt nöjd ändå, nästa gång SKA jag dock sätta båda läggningarna!

Väl hemma så kom jag iväg på första combatpasset på nästan en månad och åh vad kul det är! Så skönt att äntligen kunna ta i lite för jag har saknat träningen en del!

Eftersom Henrik vid det här laget fått en del båtabstinens så hade vi dealat så att han fixade sallad och mackor och sedan tog vi en kvällstur efter min träning. Jag var väl inte överentusiastisk först men väl ute var det riktigt härligt. Hade på mig ordentligt med kläder och när vi kom till en stilla vik så stängde vi av motorn, låg och guppade och åt vår middag. MYS! Havet kan verkligen ge en otrolig känsla av frid. Något som jag kan behöva ta med mig in i den kommande veckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0