Pluggiplugg

Just nu så lever jag i pluggets värld. Förberett lektion i en evighet känns det som. Prestationsångest då min lärare ska komma och kolla imorgon, usch o fy! jag vet att det är ok att virra till även de lektionerna, men på något sätt känns det ändå som ett avgörande moment...

Har lovat eleverna i civilrätt mer eller mindre en repetition av fastighetsrätten till på onsdag, det blir att sätta sig och snickra ihop den presentationen imorgon eftermiddag. På torsdag nästa vecka ska jag lämna in en hemtenta i betygskursen och nästa vecka ska jag dessutom dela ut två olika prov. Känns som det är högaktuellt att konstruera dessa prov pronto! Provkonstruktion är nämligen en mycket komplicerad process...  Dessutom närmar sig slutet på praktikperioden och då ska två praktikrapporter (en i varje ämne) lämnas in till ämneslärarna. Känns som jag har en del författande framför mig va?

Det känns som jag i alla fall vet vad jag ska ägna den sju timmar långa resan till Åre åt. Nu på torsdag beger jag mig nämligen upp dit för lite trevligt valborgsfirande med Madde o Anna! Ska bli riktigt skönt med liten minisemester och dessutom få träffa tjejerna! Länge sedan nu...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0