Motivationsdipp och prestationskrav

Igår gick ridingen inte så bra och jag kände att det var lika bra att hon fick vila idag. Ville dessutom träna själv eftersom vi åker iväg över helgen sen. (avelsvisningen). Var dock riktigt opeppad att besöka gymmet idag. Känslan i kroppen nu efteråt är ju riktigt skön, men det är svårt att minnas det då man är lite däst efter maten och sitter nersjunken i soffan.

Blev i alla fall en timmes Body Pump (dvs: tyngdlyftning fast med instruktör och koreografi). Jag kör på med det kanske två gånger i månaden. Lyckas inte ta mig dit oftare och resultaten blir även därefter. Har kört med samma vikter sedan jag började så det är tveksamt om jag blir starkare över huvud taget, men träning får jag i alla fall. När man kör axlar känner jag mig mer eller mindre svimfärdig. Vet inte om allt syre går från hjärnan till att syresätta de närliggande axelmusklerna eller något?

Nåja, trist när man saknar den motivationen. Sen känner jag mig inte superladdad att plugga. Å andra sidan försöker jag banka in i hjärnan att jag faktiskt HAR pluggat idag. Rätt mycket till och med...Tog åttatåget in till stan. Satt och läste i nästan två timmar på förmiddagen. Var på en introföreläsning på två timmar till uppsatsskrivandet. Pluggade även på pendeln på vägen hem och var inte hemma föränn vid fyra-tiden. Inte så konstigt att motivation saknas att då sätta sig och klura på uppsatsfokus etc.

Jag är medveten om att jag hamnar i den fällan att jag lätt ställer att för stora krav på mig själv, vilket ger mig prestationsångest och även motivationsdippar när jag inte lyckas med allt jag tänkt mig. Men jag vet samtidigt inte riktigt hur jag ska ta mig ut ur den onda cirkeln.


Kommentarer
Postat av: Marianne

gör som med matlistan, veckoplanera och framförallt lägg in viloperioder....hälsar en som är långt ifrån penna och papper till ett eget veckoschema fast jag behöver inte planer för jag jobbar dygnet runt!

2009-08-28 @ 19:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0