Nu är det sommar!

Och det betyder även att jag knappt har tid att blogga! (Eller tar mig tid, välj själva...)

Har den senaste veckan jobbat rätt mycket dessutom men även hunnit med en hel del kul! Kör en kort sammanfattning i bilder så ni får se lite höjdpunkter i alla fall....

I onsdags var jag och Elisabeth inne och kollade en sväng på Prideparaden. Riktigt häftigt men fetresom vi var ute i sista sekund så fick vi tyvärr inte så bra platser, så vi såg mest de som åkte på flaken, men de var glada och man blev riktigt glad även som publik! Det som var finast, men som dock inte fotas så mycket då det inte är så spektakulärt, var dock alla de som gick under banderollen "stolta föräldrar". Det var nog fler än jag som tyckte det var fint!



Helgen i nynäshamn så gick ju det stora evenemanget  Lövstock av stapeln. Musikfestival med lokala band. Två scener, i två dagar. Det har inte varit sedan mitten på 90-talet men i år var det 30-årsjubileum och därför en repris. Både med gamla band och nya. Det kom lite skurar men annars kunde vi sitta i gröngräset och äta picknick!



Lördagskvällen åkte vi med samma gäng  (minus Lotta o Niklas) ut till Muskö sjökrog istället. Självklart med båt... Åt ceasarsallad och räkor och satt bara och pratade. Härligt och lite lagom ansträngande då både Jag o Henrik jobbade förmiddag på söndagen.

Söndag kväll blev det ridtur som avslutades med kantarellplockning. En skörd i denna storlek blev resultatet:


Extra stolt är jag eftersom jag ALDRIG brukar hitta kantareller annars.

Tisdagen, då jag faktiskt var ledig skulle blir lugn. Ridtur med Elisabeth på eftermiddagen men annars vara hemma var planen. Tji fick jag, då Carolina hojtade till på msn och frågade om vi ville hänga med ut o segla en sväng på förmiddagen. Det var vi ju inte sena att hänga på, så då fick jag testa att vara skeppare också. En otroligt fin segelbåt och det var rätt skönt att glida fram utan motorljud för en gångs skull. (förlåt Anna-Stina...)



Hade tyvärr lite huvudvärk hela dagen och när Elisabeth kom över och såg på film med mig på kvällen så däckade jag totalt in i halva filmen... En tidig sänggång resulterade dock i att jag mådde fint dagen efter.

Igår när jag hade jobbat och sånt så besökte vi först blodbussen. Här ska vi göra vår samhällsinsats tänkte vi. Så nu är jag registrerad som blodgivare så snart de har analyserat mitt blod lite. Efter det blev det en ljuvligt god grillmiddag på Drakboda för att hälsa min bror välkommen hem. Han har varit ute på äventyr i form av en utbytestermin i sydkorea och dessutom backpackat runt i Asien i en månad. Mycket häftigt med andra ord!

Idag, som också var en jobbdag så har vi tillbringat eftermiddagen på sjön. Det blev grillning och solning, följt av tubåkning.Jag och Elisabeth tog det lugnt och säkert. Killarna såg det som en sport att ramla i, så det fick de även göra... Tiden gick fort och det kändes som en riktigt somrig och härlig kväll!



Ja, han klarade sig fint, och ja, man välter bara om båtföraren verkligen går in för det. ;)



Ovanstående bild sammafattar väl lugnet som var ute på sjön när vi packade ihop åkte hem.

Nu ska jag sova, imorgon ringer klockan tidigare än vad jag önskar (men senare än när jag jobbar dag...) eftersom jag då ska packa klart för att sedan, tillsammans med resten av familjen, sätta mig i bilen och åka till fjällen. Jag har aldrig sett fjällen i sommarskrud förr så bara det ska bli kul!

Lite trist att ägna en fin sommardag till bilåkande men det ska bli riktigt kul att komma upp. Blir bara borta till på måndag, men ser fram emot ett par dagar av total avslappning och äventyr i fjällmiljö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0