Advent!

Jag gillar advent, det är bara att konstatera. Adventsljusstakar ger mysbelysning hemma, speciellt i kombination med lite värmeljus. Vi har fått upp en och annan tomte och man kan börja fundera på vad man vill ge bort i julklapp. De senaste åren är det just givandet som är höjdpunkten för mig, inte att få själv, även om det självklart är uppskattat och se vad folk har funderat ut.

En dag som idag är det dessutom extra plus. Vaknade visserligen och mådde inte alls bra. Fick ställa in både pluggande och arbetsintervju. Vid lunchtid mådde jag dock såpass bra att jag kunde åka ut en sväng till stallet. Hästarna fick dock vaccin igår så det blev ingen ridning, däremot njuta av att solen sken och att hagarna inte var leriga!

Hemma igen blev det en sväng på stan för att fixa lite småsaker, bland annat hämtade vi ut den framkallade fotorullen från fjällen och har sedan pysslat in dem i en pärm. Annars har jag även sytt om en klänning som jag köpte på H&M för några dagar sedan. Det var dubbla axelband så jag kapade det ena paret... Har även försökt packa då jag imorgon försvinner till Luleå för att besöka min bror. Utmaningen är att jag endast får ha med ett handbagage (blir en kabinväska). Det verkar lösa sig ändå, det jobbiga är alla småsaker som jag vanligtvis förvarar i handväskan. Får utnyttja mina stora fickor till det eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0