Händelserikt dygn!

Ja, kvällen igår inleddes ju hos Madde i Haninge. Jag o Anna tog bilen dit för att sedan kunna sova över. Nattbussarna till Haninge går nämligen något oftare än till Nynäs. Hon var gullig och hade lagat en god middag lagom till att vi kom hem till henne, så det fick inleda kvällen. Hade även fått den strålande idén att färga håret igen så nu är det återigen färgstarkt! Men det är ju ett projekt i sig och under tiden jag satt med färg i håret började Melodifestivalen dra igång.

Först och främst kan jag väl säga att jag inte förstår de som klagar på Petra Mede, jag tycker att hon är tuff och skötte sitt jobb bra. Sen är de nya reglerna lagom förvirrade men det är ju inte direkt hennes fel.

Att Alcazar gick vidare förvånade mig inte, en svängig danslåt som jag gillade! Däremot Emilia? Det numret upplevde jag som otroligt intetsägande. Jag gillade Marie Sernholt och Nina och tycker att de båda förtjänade en bättre plats. Att såväl juryn som svenska folket röstade fram Caroline af Ugglas istället är ju smått obegripligt. Jag gillar Caroline, hon är cool, men det kändes som helt fel låt i detta sammanhang. Här ska det vara party, friska fläktar och lite underhållning!

Nåja, framåt halv elva hade vi lyckats byta om och få på lite smink. Tack Madde för att jag får rota din sminklåda, det är alltid lika spännande! Vi var jättefina men ingen kamera fick följa med ut denna gång. Vi insåg att vi var lite sena vilket resulterade i en löptur till tågen, i höga klackar, på is! Avancerat värre.

Kvällens bottennapp var när vi, på inrådan från kompisar, betalar massa inträde för klubben Mango för att sedan snabbt inse att detta inte var vår grej. Ingen av oss kände igen en enda låt som spelades, och vill man dansa, vill man känna sig bekant med musiken. In i tunnelbanan och vidare till GötaKällare i stället. GK är bra på det sätt att det har flera olika dansgolv med helt olika stilar, något som gör att man kan hålla igång konstant. Något som vi gjorde också!

Förmiddagen sov jag och Madde rätt länge. Anna skulle tillbaka till Åre och smög sig ut (väldigt tyst faktiskt) knappt två timmar efter att vi kommit hem. Jobbigt värre...

Ridtur hos pållarna och nu väntar träning! Jag känner mig lite småseg vilket beror på lite sömn, men annars mår jag bra idag eftersom jag, trots att jag hade sovplats, bestämde mig för att köra en helvit kväll. RedBull och vatten kommer man långt på kan jag lova! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0