Kriser och skola

Jag har kris! Väskkris! Liten pengar men måste finna den perfekta väskan. En lagom stor väska, med flera stora fack, och som alltså inte bara är en gigantisk "påse" (hellre portföljlook). Rejält ställbart axelband och snygg. Ska rymma såväl dator, några böcker, matlåda och dessutom allt som man annars har i handväskan: Plånbok, mobil, pennor, smink, nycklar, tuggummi etc....

Helt omöjligt att hitta kan jag säga. Ska helst vara i läder, eller i alla fall läderlook men ändå ligga i en överkomlig prisklass`. Har jag för höga krav? Funderar på om second hand är enda lösningen.

Ikväll blev det middag i släkten hemma hos föräldrarna och eftersom jag inte ville att mor och far skulle behöva köra hem mig nu på kvällen (kom hit med bussen direkt ifrån stockholm) så sover jag kvar här. Henrik skulle ändå jobba kväll. Så nu har jag lånat mammas dator och slösurfar lite och äter chokladpraliner.

Imorgon blir det studier hemifrån. Målet är att på kort tid repetera redovisningskursen och påminna mig om lite avskrivningsregler och sånt. Känner mig lite halvt laddad bara måste jag säga..


Kommentarer
Postat av: Marianne

Den perfekta väskan kan finnas i Nynäshamn, kolla på Blocket inlagt idag 19/2 12.50

2009-02-19 @ 13:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0