Planerad shopping *2

Okej, vi har varit ekonomiska nu på senaste tiden, trots att vi gjort av med pengar. Tack vare inspiration från Madde satte sig Henrik och skrev veckomatsedel (jag råkade nämna att hon var smart nog att ha det - han nappade direkt) och sen skrev vi inköpslista. Denna matsedel kommer antagligen inte följas till punkt och pricka men det betyder att vi har betydligt mer ingredienser hemma än vad vi vanligtvis har, gör det smarta och storhandlar och dessutom får äta andra maträtter än de helt vanliga. Idag gjorde jag exempelvis Korv Stroganoff som dessutom kommer bli ett antal matlådor. Så skönt! Det känns som att denna planering är extra nödvändig nu när jag ska praktisera så mycket (får berätta mer om första dagen sen).

På vägen hem så sprang jag förbi Lindex också. Upptäckte att de ÄNTLIGEN har slängt fram en vintrig vardagsklänning som jag spanat på sedan december på rea. Blev förstås köp direkt. Har trots allt velat ha denna klänning i tre månader. ;) Den är kanske inte så funktionell i sommar, men det blir ju fler vintrar!

Nu väntar träning!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0