Plugga en lördag

Jepp, det är sånt man får göra när man ägnar vardagarna åt att leka i skidbacken (onsdags) och rida kurs (torsdags) men det känns surt ändå. Speciellt när solen skiner ute!

Sitter i soffan omgiven av ekonomiböcker och det känns som om jag ändå minns förvånandsvärt mycket. Jag är rätt förtjust i redovisningens praktiska del eftersom det handlar rätt mycket om att få siffrorna att stämma. Någon jämförde det med att lösa korsord och det tycker jag ju också är rätt kul. Däremot är det lite frustrerande att jag inte har facit till alla övningar så jag vet inte om jag minns rätt alltid. Men det känns som att jag får ihop det i alla fall! Sen gäller det ju att komma på hur man pedagogiskt ska kunna lära ut det, men det blir nästa steg!

Nu ska jag dock packa ihop grejerna och bege mig till föräldrarna. Henrik jobbar natt så jag ska passa på att rida, äta middag  och  spana in melodifestivalens sista delfinal. Är mest nyfiken på Agnes och Sarah Dawn Finer men jag har inte "tjuvlyssnat" på några låtar så vem vet, det kanske blir några andra som överraskar?

Sover kvar där också eftersom det imorgon blir ridkurs igen! Det är lite galet med två kurser samma vecka men det blir ju så när det inte varit något på flera månader...

Dagens nostalgitripp i Spotify: The Moffatts. Någon som minns dem? När alla andra gillade BSB eller Take5 eller nåt annat pojkband så var de mina favoriter. Lättlyssnad pop är väl ett bra sätt att sammanfatta det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0