Skolan då?

Ja, jag ska ju på praktik nu, samt vecka 10-20. Idag var första dagen jag var i skolan och det var inga problem att hitta dit, även om resan tog runt 1,5 timme. Väl framme blev det dock svårare att hitta! Skolan är byggd som en labyrint, säkert mycket modernt för 25 år sedan, när den byggdes och visst, det är häftigt, men otroligt svårt att hitta.

En gullig tjej kunde i alla fall visa mig vägen till min handledares arbetslags rum och den första jag möter där är en av killarna jag läser allmändidaktik med. Skönt att ha nån man känner igen på samma ställe!

Sen kom den mindre roliga överraskningen: När jag pratat lite med min handledare så kommer vi fram till att jag ska få ta hand om två kurser i olika moment. Det ena är civilrätt, alltså rättskunskap och inte företagsekonomi. Det går dock in under de företagsekonomiska ämnena och jag blir behörig att även undervisa i det.  Men i nuläget har jag verkligen ingen som helst aning om vad som ingår i kursen. Känns ju spännande när jag ska undervisa i den om två veckor! Ska även ha hand om redovisning och det känns väl lite mer ok. =)

Psykologin är inte riktigt lika krävande verkar det som. Där kommer det bli mer samarbete med läraren så det känns ju skönt...

Kommer ju i fortsättningen inte skriva så mycket om vad som händer på lektioner och sådant. Det är emot lite sekretesslagar och sådant. Men jag kan säga att det ska bli intressant imorgon eftersom jag hittills inte varit med på några lektioner.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0