Trött hjärna vilas upp med TV

Min hjärna är helt slut nu! Och då har jag ändå varit en halvdag i skolan. Upp och äta frukost vid 7 tillsammans med Henrik som kom hem från nattjobbet.

Satte mig sedan och förberedde en powerpointpresentation inför första lektionen i utländsk redovisning. Fastnade med det ett bra tag och är ännu inte klar. Det är inte lätt att lägga upp något på lagom nivå, pedagogiskt och matchat till litteraturen.

Vid tiotiden var det dags att bege sig till pendeln och praktiken. Plockade på vägen upp en civilrättsbok hos Elisabeth. Ägande eftermiddagen åt att auskultera (lärarhögskolespråk för observation) två lektioner, förbereda redovisningskursen och dessutom försöka lägga upp en kursplan för civilrätt. Klockan fyra var det dags att bege sig till lärarhögskolan för några timmars föreläsning. Gav upp när det var en timme kvar och satt och läste lite litteratur inför den kursen på pendeln hemåt.

Nu är skolan lagd bakom mig och jag ska se på TV ett par minuter! Låter just nu Debatt rulla i bakgrunden men det är bara frustrerande. Folk är allmänt oförskämda, både gästerna och programledaren. Har inte sett programmet förut men han är ju verkligen ute för att provocera fram bråk (eller "debatt" då....)

Tacka vet jag "du är vad du äter", "lyxfällan" och "sveriges värsta bilförare" som är de program som jag har spelat in. ;)

Kommentarer
Postat av: Munin

Man skall inte skolka!!

2009-02-19 @ 22:38:51
Postat av: Elisabeth

sveriges värsta bilförare är så underhållande men det är skrämmande att de fått körkort...

2009-02-19 @ 23:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0