Australia

Ja, vi var ju och såg en av de senaste storfilmerna igår. Australia, med Nicole Kidman som spelar den brittiska aristokraten som hamnar i Australien, och Hugh Jackman, den råbarkade kofösaren som en gång fått sitt hjärta krossat. Man får följa dem under en serie händelser som tar rum i Australienunder andra världskriget.



Två bra och snygga skådisar och otroligt mycket vackra bilder gjorde det till en skön film att se. Lite lagom spännande och romantisk. Dock så får man ha ett visst tålamod och inte förvänta sig massa action hela tiden, för filmen är lång. 2 timmar och 45 minuter är på gränser för en biofilm. Men jag gick ifrån biosalongen med en känsla av att ha sett en film som berättade en historia, samt en önskan om att få se Australien live.

Kommentarer
Postat av: Munin!

Jag vill följa med!

2009-01-17 @ 17:50:47
Postat av: Sofie

Den filmen skulle jag också vilja se! De som jag känner som sett den säger att den ska vara jättebra.

2009-01-18 @ 22:08:20
URL: http://svalurlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0