Helgens vedermödor

Var allt lite segt idag på jobbet. Det är väl typiskt att man saknar de hektiska sommarmånaderna på vintern, och man på sommaren längtar till lugnet?

Nåja, helgen har faktiskt överlag varit riktigt trevlig. Kom iväg på första kondispasset på gymmet i år, i går. Det blev BodyJam, komplett med massa ny, förvirrande koreografi, men det var kul ändå. På kvällen blev det Tacoknytis med Madde o Elisabeth och sedan lite bowlande. Det var alldeles lagom att köra en timme bowling och sedan sitta och snacka lite i bowlinghallen. Vi konstaterade när vi gick hem att det är lite som en pub, men utan alla fyllon. Skönt!

I förmiddags tog jag det rätt lugnt. Fick mig lite sovmorgon innan stallet fick ett snabbt besök. På nåt sätt så hade jag plötsligt ont om tid så det blev snabba ridturer. Björg fick gå en skrittur i skogen och var väl inte fullt nöjd med att inte få springa. Assa fick en snabb genomkörare på banan. Jag fokuserar mycket på att det ska gå att rida henne avslappnad på pelhamet, även när jag inte låter den nedre tygeln inverka. Annars blir jag rädd att jag ska tappa den mjukhet som vi trots allt uppnått under ridningen på banan, på grund av att det blir lite för lätt att få en fejkad trevlig form, men där man inte fårr med bakdelen över huvud taget.

Nu när jag kom hem från jobbet så har jag förberett matlåda inför imorgon, vikt tvätten Henrik fixade under dagen och tagit en skön dusch i mörker. Det är faktiskt ett rätt bra tips! Släck ner i badrummet, tänd ett levande ljus eller två och njut av att duscha utan lysrörsljus i ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0