Nytt år!

Jaha, nu är det dags att vänja sig att säga 2009 istället. Lite lagom ovant sådär. Men det ska bli ett spännande år som även blir mitt sista år som student. Äntligen säger jag bara!

Jag blev lite inspirerad av Madde som har skrivit en årskrönika över 2008, men blir nog inte riktigt lika seriös. Men vi kan väl ta en kort sammanfattning:

Förra året firades in i Canazei i alperna, en skidresa värd att minnas. När jag kom hem började jag C-kursen i företagsekononomi samtidigt som jag skulle ta mina sista psykologipoäng. På något sätt gick det med det var tufft och när jag ser min kalender för jan/feb så har jag ibland trippelbokningar, mindre kul alltså! C-uppsatsskrivande pågick i alla fall under resten av terminen och även om vi genomförde den så var det inte ett arbete jag njöt av. Inte minst beroende på den bristande gruppsammanhållningen.

 I Mars blev det även en annan stor skillnad i mitt liv. Jag skaffade för första gången gym-kort, och med det nya vanor som hållt i sig resten av året! Under våren blev jag dessutom övertalad att påbörja min utbildning till lokalklubbsdomare, vilket innebar en del kurser och praktiserande när jag ändå var ute på tävlingar. Maj var alltså (som vanligt) fylld av tävlingar. Men jag hade inte den högsta motivationen i år, vilket kan bero på att jag nu tävlade i vuxenklass för andra året i rad och därmed kände mig mer eller mindre chanslös.

Sommaren kom och med den en hel del arbete, men också mycket sköna sommardagar på stranden, en del utflykter och grillande med vännerna. I slutet på Juni åkte jag och mamma till Island för att se på Landsmot, något som alltid är lika häftigt. Jag älskar ju hela det landet! Midsommar och två veckor i augusti spenderades på Källareholmen, släktens lilla stuga i norra bohuslän. Det var bara så underbart att vara där och bara vara helt enkelt.

I september fick jag sedan beskedet om jag klarade lokaldomarexaminationen. Resten av hösten har ägnats åt att plugga känns det som. Samt rida och kämpas mot leran. Som tur av var det även en del härliga fester som bröt av tristessen. Första terminen på lärarhögskolan och även första gången jag fick göra praktik ute i skolorna, vilket kändes otroligt häftigt. Terminen är fortfarande inte över men julen kom ju i alla fall och med den som kom även ett nytt år!

Nyåret firades alltså igår. Jag stängde på mitt jobb vid klockan 18 och Henrik skulle börja jobba vid 22 så vi hade några timmar gemensamt där när vi alla kunde äta middag tillsammans. Gulliga Carolina (som är hemma på snabbvisit mellan sina utlandsarbeten) hade förberett en trerättersmeny och även satt min bror och min sambo i arbete med att börja tillaga den så¨när jag väl kom hem så gick det undan!

När henrik försvann til jobbet roade vi oss med lite singstar, guitarhero, intagande av vin och allmänt snackande, med ett avbrott vid tolvslaget för att gå ut och skåla samt titta på raketerna!





Så, GOTT NYTT ÅR allihopa!!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0