Ordningssinne och väskjakt

Idag har jag försökt att bli en strukturerad student genom att för en gångs skull ha skrivit ut veckoplaneringen för min kvällskurs och litteraturlistan samt satt in dessa i en pärm. Har sedan gått till biblioteket, lånat det som fanns och prickat av på listan. Inte ofta jag är så ambitiös men i denna kurs behövs det för det är sjukt mycket böcker/litteratur. Över en A4 lång lista alltså. Så nu har jag struktur, nu ska jag bara börja plugga också...!

Sen skulle jag ju även besöka skomakaren. Och mycket riktigt, väskan hade han glömt bort, igen. Han lovade att den skulle vara klar på fredag så om jag går dit på måndag eller tisdag så finns det ju en liten chans att den faktiskt är klar. Nu är det inte jättebråttom heller, jag har insett att jag egentligen behöver en större väska. Måste ju få plats med såväl laptop, anteckningsbok, en kursbok och en matlåda, samt det vanliga man har med sig.

Läste nånstans att ryggsäck kommer bli trendigt igen, och varför inte, det är kanske min enda lösning, för att hitta en väska som rymmer allt ovanstående och fortfarande är snygg kändes smått hopplöst när jag var inne i den lokala väskbutiken. Detta trots att de hade 50% på allt. Så om någon har nåt bra tips på väska så blir jag superglad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0