Segt!

Det känns som att våren kommer att bli tuff. Kvällskurs är inte min grej, inte när det är en timmes resväg hem i alla fall! Som tur är så har jag en skolkamrat som ska nästan lika långt så jag får lite sällskap! Kommer komma hem halv elva varje torsdag. Fördelen är att jag kommer att bli klar ett halvår tidigare eftersom detta är obligatoriska poäng som jag ändå måste ta. Kursen heter betyg och utvärdering och är därför något som kan bli användbart om/när man kommer ut och ska vara lärare.

Sen så fick jag ju inte mycket för det där ordningssinnet som jag skrev om igår. Det visade sig strax efter att det fanns två olika litteraturlistor som inte var synkande och idag fick jag en tredje, och den ska tydligen vara korrekt. Men förstår ni att  det blir lite rörigt när man har flera olika dokument som säger olika saker? Skolan gör med andra ord en hel del för att förvirra och när läraren hänvisar till en viss litteratur och inte har nån aning om vad man pratar om när man pekar ut den litteratur som var till föreläsningen blir man lite oroad för hur kommunikationen på skolan är egentligen. Vilket är synd, för kursen i sig verkar intressant!

Kommentarer
Postat av: Stephi

Pluggar du till lärare? guu va kul, faktiskt en av yrkena jag funderar på :D

2009-01-30 @ 19:46:41
URL: http://telliban.blogg.se/
Postat av: Malin

japp! Sen får vi se om det är där jag hamnar, har inriktning mot företagsekonomi så att jag kan bli arbetare i företagsvärlden också. ;)

2009-01-30 @ 20:34:03
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0