Skitbil!

Jo, min bil fick för sig att börja bråka häromdagen. Det är säkert inget allvaligt men ändå irriterande. När jag körde hem på kvällen så insåg jag helt plötsligt att helljuset inte gick att stänga av, så att jag ofrivilligt bländade all mötande trafik. Väl på parkeringen så framkom det hur stort problemet egentligen var, för när jag stängde av motorn och drog ur nyckeln så var helljuset fortfarande på. Min, om jag får säga det själv, smarta lösning var att lokalisera säkringen för just helljuset och dra ut den. Men det är ju inte hållbart i längden att köra runt utan helljus och jag misstänker att det inte heller är så godkänt i besiktingskillarnas ögon. Och besiktningen är om en månad eller så...

Annars har min dag varit helt ok. Hemstudier som innebar att skriva en komplettering på grund av förra veckans frånvaro. Har också varit i stallet, bakat bröd, tränat och tvättat nu på kvällen också.

Imorgon är det mer läsande som väntar, stallet och träning då med. Sen ska jag försöka hinna ta en sväng på stan och besöka biblioteket och köpa lite block, samt besöka skomakaren för att se om han kommit ihåg att laga min väska än. Han är lite speciell och man behöver ofta gå dit några gånger för att påminna honom om att man finns så att säga, men jobbet görs bra och är billigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0