Tröjan

Efter Islandsresan började jag med en islandströja som jag sedan fick klar under semestern. Egenmodifierat mönster efter en grundmodell och första gången jag stickade något mönster överhuvudtaget. Tyvärr blev nedre resåren lite på gränsen till hård, men jag känner mig nöjd ändå! Här har ni bildbeviset på begäran... ;)



Ullen är hyfsat obehandlad vilket gör att den fortfarande luktar Ull. Härligt!

Nu är jag lite lagom trött och ska snart bege migg sängen. Gårdagskvällen tillbringades på Malin och Pelles gemensamma "pensionärsfest". Mycket trevlig tillställning med väldigt pigga pensionärer måste jag säga... ;) jag hade kameran med mig men den låg tyvärr nedpackad hela kvällen. Men det cirkulerade en del kameror ändå så man får väl se vad det dyker upp för bilder framöver på facebook etc.

Idag blev det en seg morgon som följdes av ett arbetspass där jag fick känna att jag levde. Förutom mina vanliga sysslor blev det nämligen en hel del beställningar att genomföra då chefen är på semester i nuläget. Det blev lite småstressigt kan man väl säga. Men allt blev gjort och nu ska det bli otroligt skönt att sova! Nu väntar tre lediga dagar där jag ska försöka hinna göra massa skoj men också planera lite skola/jobb inför hösten.

Kommentarer
Postat av: Susan

Den är väldigt fin!

2009-07-27 @ 16:03:48
Postat av: Stephi

Ja den var ju super snygg :) duktig du e

2009-07-27 @ 18:05:06
URL: http://telliban.blogg.se/
Postat av: Molly

så sant så sant :) jag är i g-stad :) du brukar visst också vara där om jag inte minns fel. har för mig att jag har läst det på din blogg :) ha det fint! kram

2009-07-28 @ 22:09:06
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jättefin islandströja.

2009-07-29 @ 08:07:47
URL: http://svalurlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0