Hästar o mera hästar!

Lovade ju en ny uppdatering... Det tog längre tid en beräknat pga svårigheter att ta sig in på nätet, men nu så!

I förrgår var vi också på Vorsabaer II. De invigde sitt nya stall och jag fick mig dubbla ridturer. Den första hästen var skimmeln i förra inlägget. (den lille fule...). Hon var otroligt het, såpass att mannen i huset var lite orolig att jag inte skulle kunna rida henne på hemvägen, men det var inga problem om man slappnade av. Bilder på henne finns i mors kamera, men jag akn avslöja att hon var flott, om än mkt travtaktig. =)

Fick mig även en tur på en trevlig fux som gick i alla gångarter men annars inte var något extra. Söt och trevlig bara.

Efter lunch och när vi sagt hejdå till min favorit så begav vi oss mot Leirubakki.



Framme på Leirubakki kikade vi bara lite i Stallet men sedan blev det bara att umgås och äta middag. Mycket trevligt! Morgonen efter (igår) var det hästar på förmiddagen och Reykjavík på eftermiddagen. Vi fick bland annat se Fylking riden och sedan fick jag testa henne lite. Vi äger henne till hälften och hon är precis som Björg e Gellir. Mycket flott femåring som just nu är rätt passtaktig i tölten, men som har enormt fina rörelser. Idag var jag ute en lite längre runda på henne och hon var väldigt positiv och hade ett härligt lynne!



Igår red jag även en annan häftig häst! Säger bara "wow, vilken trav!". Tölten är inte klar än men det kommer bli en liten stjärna! Vi har även spanat in alla söta hästar i hagarna och hunnit bada i Haetta Pottin, härligt!



Imorgon blir det hemfärd, en resa som lär ta större delen av dagen då vi måste mellanlanda i Oslo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0