Lyckad tävlingshelg!

Ja, nu har jag varit hemma i ett par dagar. Hunnit arbeta i fredags för att sedan fira modern o fadern som har fyllt år. I helgen har jag sedan varit och tävlat med Assa på Eidfaxis vårtävling. Stephi som är Jarpurs medryttare var också med och gjorde en strålande tävlingsdebut!

I stilpassen som gick först så var jag o Assa en av de två som lyckades få till båda läggningarna, nedtagningarna och pass däremellan. Något som lönade sig, trots att det inte gick så fort. Gick ut på poäng runt 4.20 men vann ändå!

I femgångsuttagningen var det väldigt jämnt.då nästan alla deltagare fick poäng mellan 4.60 och 5.0. Jag fick 5.0 och låg på en andra plats inför finalerna och Stephi och Jarpur fick 4.70 vilket räckte för en b-final!

Dag nummer två, som för övrigt bestod av ett konstant regnande inleddes tidigt med Stephis B-final. Tack vare en mycket jämn och fin visning så vann de sin final och kvalicificerade sig därmed till A-finalen! Så kul!

Duktiga:



Innan lunch skulle jag rida speedpass. Jag var genomblöt innan jag ens hunnit börja klassen men vi gjorde en hyfsad första ritt med en tid på 10.30. Inför andra försöket kände jag att jag kunde gasa lite mer och satsa, vilket jag också gjorde! 9.17 blev tiden, vilket även är vårt nya personbästa! Det räckte även till en andraplats i klassen.

Vi hade en dryg timme på oss tills det var dags för nästa final. A-final i femgång! Blev lite mindre uppvärmning än vanligt. Alla ryttare drog sig för att sätta sig i sadeln igen efter speedpassen och allt kändes bara kallt och blött. Men som många kanske själva vet så känns det mycket bättre när man väl har börjat rida. Finalen började jämnt, de flesta fick runt 5 för tölt och trav. Martin på Bliki låg dock något högre och i skritten slog Stephi o Jarpur till med några sexor för skritt och gick upp på en andraplats. Passen blev som vanligt det avgörande momentet. Jag har aldrig tidigare fått till alla passläggningar på en hel tävling men denna gång gick det och den sista satt dessutom perfekt! Det gav mig två 6,5 och två 6:or för pass. Det räckte inte för att slå Martins poäng eftersom han också fick till riktigt bra passläggningar, men det räckte väl för en andra plats, och Stephi som fick till alla passläggningarna hon med slog sig in på en tredjeplats, snacka om avancemang! :D

Inga bilder på mig från tävlingen fanns i min kamera, men denna togs dagen innan: Lekte lite på ridbanan i slutet på passet:



Nu har Assa åkt på träningsläger för eventuell visning senare i sommar så jag har hästsommarlov. Men lär väl inte kunna hålla mig från stallet helt ändå!

Kommentarer
Postat av: Munin

Du kan gå ut med mig!!!

2009-06-15 @ 11:42:35
Postat av: Sofie

Jag hörde att det gick bra för dig och Assa liksom medryttaren.

Våran Lisa gick det också bra för, men jag kom inte hem med någon rosett från Örnäs förra helgen.

2009-06-15 @ 17:51:00
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: Marianne

Grattis till er båda som gjorde så bra ifrån er trots regn,regn,regn och ännu mera regn!!

2009-06-15 @ 19:19:27
Postat av: Stephi

Jag är sååå nöjd :D

Är så glad att jag får rida en så bra och rolig häst :D

2009-06-19 @ 09:45:20
URL: http://telliban.blogg.se§

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0