Bättringsväg

Jag tror min kur med ingefära och honung i varmvatten gjorde min förkylning lite bättre. Drack det både igårkväll och till frukost och mår något bättre idag. Kunde i alla fall hålla lektion utan att snörvla konstant, även om jag lät något sliten. Vilka är era bästa huskurer vid förkylning? Förutom att vila då, jag vet att det är det bästa! Men får göra det mer i helgen...

Imorgon ska nämligen min lärare komma och observera när jag håller lektion... Har inte riktigt hunnit bli nervös än, men det lär vara jobbigt imorgon. Ska ju introducera ett helt nytt moment och det gör det hela lite mer komplicerat. Men å andra sidan, han kan inte kräva så mycket när jag bara varit ute på praktiken i tre veckor, det är faktiskt inte så många lektioner alls.

Hemvägen så mötte jag pappa inne i stan och vi åkte till stallet först. Blev en lugn tur i skogen. Barbacka på Assa är faktiskt helt perfekt, hennes rygg är som gjord för det. Hon fick traska på och jag fick lite frisk luft, så det var en bra deal! Barbacka på henne är dock inte att rekommendera om man ska rida någon annanstan än i skogen pga de problem med bromsen som vi tidvis har.

Nu ska jag käka middag och sen är det mys i soffan med en tidning och ev lite film senare också. Alldeles lagom efter en sånhär dag när man är lite sliten med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jajjemensan, visst är det den :) Tycker inte att den är allt för jäklig just nu och tydligen är det den boken som man vanligen använder. Men jag tycker ju att de krånglar till det i onödan, helt klart. Lovar att ta det easy, har varit pigg som en mört hela dagen. Krya på dig nu! Vatten och vila men det vet du ju. Kram!

2009-03-18 @ 21:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0