Hemmatid, en bristvara

Hemmatid känns som nåt rätt unikt just nu. Det är åka hemifrån tidigt och sedan långa dagar för att komma hem lagom till läggdags. Antingen tar hemfärden vägen via stallet eller som idag via en kvällskurs på universitetet. Nu ska man väl kunna slappna av och ha egentid och så även när man är ensam på tåg etc. Men det är något annat att verkligen kunna sjunka ner i sin egen soffa och bara slappna av. Nu ska jag sova och sedan är det bara en fredag kvar innan det är helg, något som ska bli otroligt härligt!

Grejen är att jag blir såhär extremt trött även en dag som denna, när det känns som att jag inte har gjort så mycket. Men det har jag nog när jag tänker efter:

Åkte hemifrån vid åtta, träffade Elisabeth på tåget så vi fick oss en mysig pratstund när vi ändå skulle in till stan båda två. Till praktikplatsen, väl där blev det kaffedrickande, räknande på mina elevers uppgifter (så jag har koll innan jag låter dem räkna) och sedan ett par timmars halvaktivt läsande av engelsk kurslitteratur till kvällskursen. Paus för lunch samt allmänna diskussioner i lärarrummet. Vid två följde jag med en annan lärare till konstutställning! Liljevalchs vårsalong. Väldigt intressant att gå omkring där faktiskt! Men det är helt otroligt vad dyra vissa konstverk är. Vissa saker var vackra men vissa saker fattar jag inte att folk vill ha i sina hem faktiskt.

Efter utställningengick färden till lärarhögskolan där jag sålde en bok och åt medhavd middag. Träffar läraren som sätter igång oss innan vi får grupparbeta på egen hand. Vi trodde folk skulle redovisa idag, annars hade vi kunnat skippa detta, men sånt är livet och vi fick en del gjort på grupparbetet. Gav upp strax innan åtta; mot pendeln, plocka en stockholms city som jag plöjde igenom halva resan. Andra halvan ägnades åt lite pill på datorn.

Hemma strax innan 22, plockade undan lite i köket, kollade mailen och nu väntar min säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0