Måndagen - fortfarande rätt förkyld

Blev en ipren till frukost för att jag skulle palla ta mig till praktiken idag. Ville inte sjukskriva mig samma morgon, inte när min handledare var bortrest så att jag skulle få ta lektioner själv. Nåja, det gick helt bra, kändes dock som mer kvalitet än kvantitet på lektionerna med tanke på att jag var klar när bara 2/3 av lektionen hade gått. Menmen, bättre det än att det blir för långt. De blev bara glada av att sluta lite tidigare tror jag. Sen att jag kom på mer saker att ta upp EFTER att lektionen var avklarad var väl lite småsurt, men det är sånt som händer....

Satt kvar nån timme efter lunch innan jag begav mig hemåt. Har kommit på att om arbetsdatorn (har en lånedator från praktikplatsen) är fulladdad håller den i c:a en timme, vilket betyder att jag kan arbeta rätt effektivt på tåget. Skönt!

Väl hemma var dagens projekt att veckohandla och göra matsedel. Vår veckohandling denna vecka hamnade på under 700:- vilket jag tycker är otroligt bra! Det är alltså, frukost, lunch o middag för två personer eftersom vi tar matlådor med oss också. Idag testade vi att göra kyckling i jordnötssås och det blev faktiskt riktigt gott! Min favoriträtt från Thaimaten så det är kul att kunna laga det hemma!

Nu sitter jag uppkrypen i soffan men en filt, halsen gör ont, har feber till och från och är allmänt snuvig så imorgon stannar jag hemma. Hade jag fått göra i vilket fall tack vare handledarens frånvaro, men det känns som tur att det blev så just nu kan jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0