Modefunderingar från en icke-kvällsmänniska

Jag har insett att jag inte är en kvällsmänniska och ännu mindre nu när jag gick upp innan sex imorse. Ska sova NU efter att ha surfar runt på ellos.se alldeles för länge. Är i behöv av ny vårjacka och har svårt att bestämma mig för om jag ska satsa på en jeansjacka, eller en skinnjacka. Jeans känns visserligen mer vårigt så det blir nog en sådan, men inte än. En lagom figurnära i ljust jeanstyg är dock målet. Det ska vara lite lagom slitet med andra ord. Får hoppas det inte blir för mycket till jeanskjol bara, för isåfall blir det nog att satsa på nåt annat.... Måste se om jag ska ha nåt mer innan jag beställer, så att jag sparar in på ev frakt men det blir nog att hålla lite på slantarna. Klänningar och t-shirts har jag som tur är en hel del schyssta. Vårskor blir ju även det ett stort problem. Vill inte ha sneakers eller platta ballerinas, och snart blir det ju en aningens för varmt med stövlar. Stora problem såhär på kvällskvisten, men det känns ju faktiskt som att man måste se över sin garderob lite extra nu när man ska stå framför klasser och undervisa hela dagarna. Jag känner att jag vill ha kläder som jag trivs i, som är snygga men som inte är alltför ungdomliga. Jag är trots allt bara några år äldre än eleverna och det är inte så värst kul att misstas för en elev i alla lägen (även om det iofs skulle medföra gratis mat i lunchmatsalen..)

Var ju för örvigt på praktiken idag. Ingen egen undervisning dock utan hängde mest med min handledare. Ska börja fundera över lektionsupplägg i psykologi imorgon och på onsdag har jag min första egna lektion, nervöst värre!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0