Ombesiktning!

Min gamla saab gick inte igenom besiktningen som var idag. Inte helt oväntat kanske men gissa vad de gjorde nedslag på? Handbromsen! Visst, den är usel, men jag trodde faktiskt inte att en usel handbroms var tillräckligt skäl för ombesiktning. Men det är kanske bara jag som aldrig använder handbroms? Ja, man ska lägga i bromsen när man parkerar, men nu är det så att jag kör saab, och då kan man inte få ur nyckeln om man inte först lägger i backen. Det i sig gör att bilen inte kan röra sig och därmed blir handbromsen icke nödvändig.

Tur att jag har en sambo som är schysst och ställer upp med att både köra in bilen på besiktning och reparation. Hade jag varit själv hade det ju varit en omöjlighet så långa dagar hemifrån som jag har just nu. Kom hem strax efter 21.00 idag, gick hemifrån strax efter 07.00. Har visserligen hunnit med en lång dag på praktiken och ett ridpass på Assa, men ja, man är slut när dagen är det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0