Stilla måndag

Är inte helt fräsch i kroppen än, det är bara att konstatera. Smet iväg o tränade igår för att jag kände mig frisk men tji fick jag, idag känns det värre igen. Efter att ha kommit hem, lagat mat och fått i sig den så sitter jag nu i soffan, med datorn i knät och tar det lugnt. Det borde vara hur mysigt som helst. Istället får jag nästan en klump i magen av stress över att jag inte gör något. Jag har verkligen stora problem med att slappna av och måste lära mig att det är OK att göra ingenting. Eller kanske snarare att man faktiskt gör något, även när man "bara" surfar eller ser på TV.

Såna här kvällar brukar jag ju annars ha en massa skol-måsten i bakgrunden men jag försöker vara duktig och lämna kvar alla skolgrejer i skolan och vara ledig när jag kommer hem och det har fungerat relativt bra faktiskt, vilket är otroligt skönt. Jag arbetar trots allt effektivt på pendeln i alla fall en timme om dagen förutom när jag sitter i skolan och det får räcka just nu känns det som.

Nu är det en kopp te och nåt skoj program på SVTplay som hägrar. Underbart att man kan titta på TV på nätet och slippa anpassningen till TV-tablån.

Kommentarer
Postat av: MalinS

Ja svt.play och replay på tv4.se räddar dagen!

2009-03-23 @ 23:38:24
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0