Stressar runt!

Ni får ursäkta att det är lite ont om inlägg här för tillfället, men det känns som jag har fullt upp med att avsluta allt som krävs inför våren....

Förra veckan efter visningen så gjorde jag i alla fall min sista praktikvecka, så nu känns det som att livet kan börja återgå till något mer normal hastighet, utan ett antal timmar spenderandes i lokaltrafiken vareviga dag. Såväl träning som hästar som hem o sambo har fått mindre tid än normalt, inte minst med tanke på att våren, som vanligt, är fylld med hästaktiviteter.

Nu ska ni inte tro att det är lugnt och stilla bara för att praktiken är slut, nej, det är ju nu alla rapporter ska författas. Men om ca två veckor så är det helt klart och då är det sommarlov!

Sen får jag ju erkänna att helgen som gick ägnades åt helt andra saker än plugg. Var iväg till Vallholt, som är en liten islandshästförening i västerbotten och dömde en tävling. Precis som sist hade jag sällskap dit med Malin S och på morgonen när vi ska börja döma kommer även domare 3, Jenny, dit. Det var en otroligt rolig helg med lagom många (få) ekipage för att hjärnan ska orka med ordentligt; 28 stycken... Tävlingen slutade vid tretiden på lördagen och då fanns det tid för såväl lite läsande, bastubadande och träning innan ryttarmiddagen. Denna ryttarmiddag hade alltså dubbelt så mycket gäster som det var ekipage och det var en otroligt härlig stämning där alla sedan sover över i bygdegården. Vi domare slapp dock sovsalarna och fick sova i vävstolsrummet istället, mycket tacksamt då rytttare är något mer morgonpigga. Vi får inte heller glömma att påpeka att maten var fantastisk. En gigantisk buffé med massa goda pajer, lasagner, röror och sallader och på det en hel del efterrätt. Tror att alla kände sig mer än mätta när kvällen var slut!

Söndagen kan man ju tänka sig skulle gå fort med tanke på antalet ekipage, men njae, det var inte mycket jobb, men klubben hade en härlig inställning till att alla skulle få chansen att rida finaler, så även i grenar som bara hade tre startande så genomfördes det finaler, och grenarna var många eftersom det var både öppna och lätta klasser!

Sammanfattningsvis en härlig och rolig helg som dessutom bjöd på toppenväder. Jag fick till och med chansen att blända omgivningen med mina vita ben då jag för första gången i år kunde gå i shorts!

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltid lika trevligt att träffa Vallholtarna=)

Tänka sig att du hade shortspremiär i Norrland av alla ställen med tanke på att du är sörlänning;)kram/Em

2009-05-20 @ 10:19:35
URL: http://alfa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0