Det börjar gå bra!

Vet inte om det var för att senaste uppsatsmötet löste en del, att jag börjat intervjua folk, eller för att fjällen gav en behövlig paus men just nu känns det bättre än på länge. Har under dagen kunnat släppa skolan och hunnit med en lååång fika, fixat hemma, tränat och lämnat in telefonen på lagning. Även köpt lite småsaker. Hade nu när jag kollade mailen precis fått bekräftat ytterligare en intervju från en organisation jag har jagat i över i månad, och jag AVSKYR att jaga folk, så det kändes riktigt skönt!

I veckan väntar det en del evenjobb, en lunchintervju (hur ska jag kunna äta och anteckna samtidigt....?) shopping samt inflyttningsfest hos Elisabeth. Ska även försöka ta mig ut till stallet någon dag eftersom jag börjar sakna Assa litegrann.

Jag borde väl egentligen ta tag i att söka jobb mer aktivt nu med tanke på att jag faktiskt, egenligen, blir arbetslös till våren, men känner mig förhållandevis avslappnad gällande det. Det känns som att det alltid dyker upp något och jag tror på ett sätt att ovissheten bara är nyttig för mig. Jag VILL inte ha en spikad framtid, det känns lite trist, eller vad tycker ni?

Blir dock att starta en redovisningsfirma efter årsskiftet till att börja med, sen får vi se vad som händer. Läste i en tidning om att många åttitalister är kombinatörer, något som tilltalar mig som är rätt rastlös till naturen. Det innebär helt enkelt att man kombinerar flera typer av jobb och arbetar med lite av varje, kul!

Kommentarer
Postat av: Molly

vad spännande din framtid låter :)

hoppas att du får en bra helg! take care! kramkram

2009-11-20 @ 15:14:58
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0