Landethelgen över

Helgen har varit otroligt skön, trots att jag har varit tvungen att plugga en hel del. I torsdags hade jag ju min SISTA tenta på universitetet. Nu är det bara fullt fokus på uppsats terminen ut.

Från torsdag till måndag har jag och Henrik bott på Drakboda för att vakta gården då mor och far var bortresta. Har varit riktigt mysigt! Fredagen förgylldes av et antal underbara människor som kom och spelade spel, drack te och bara umgicks, tack alla för att ni kom, vi hade supertrevligt!

Lördagen blev det plugg till en stor del samt en längre skogspromenad med hunden som inkluderade kantarellletning. PÅ kvällen hade jag och henrik som projekt att försöka göra rökta räkor. Det gick sådär (lite för välrökte blev de...), men första gången så nästa gång blir det bättre! Till det low-carb bröd och hemmagjord aioli, mums! Somnade i soffan framför en film.

Söndag fm plugg, för att på em ta emot Anna och Jonas samt Madde. A o J kunde inte närvara på fredagen så vi tog igen det då, med mer spel, te och umgänge, samt en promenad. Blev middag och övernattning för deras del då de skulle tillbaka upp till Åre idag (där de pluggar). Resten av dagen har jag suttit med uppsatsen. Ska lämna in en delrapport nu på onsdag, därav fokus på den hela, hela tiden!

För att jag inte ska ha konstant dåligt samvete för att jag inte hinner rida så har vi även bestämt att Assa o Björg ska få vila ett tag nu. Det kan behövas då Assa inte haft nån längre vila på ett bra tag och hade en tuff höst med visning och tävlingar. Björg är ju dräktig så att hon vilar gör egentligen ingenting.

I övrigt har jag, som ju alltid ätit relativt GI-rätt börjat experimentera lite mer mot LCHF-hållet nu under helgen. Ska man ha koll måste man ju testa, eller hur? ;) Vi får se var det slutar, tycker ju att det är kul o mecka i köket och har i alla fall ätit riktigt gott hela helgen. (Vilket jag även gjort annars med, så det är inget unikt för lchf). Mitt främsta skäl är dels att jag till och från har ont i magen, och denna kost ska tydligen vara bra för sådant, samt att jag i omgångar lider av ett rejält sockersug, så avgifta det är inte heller fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0