Omtumlande dagar

Man kan väl lugnt säga att den senaste veckan har varit hetsig, omtumlande och det har varit mycket både upp och ner.

Samtidigt som skola, jobb och dömande har tagit en del energi med långa dagar som krävt fullt fokus, så har det samtidigt varit riktigt socialt, med både middagar och hälsomässa! Jag är dessutom tacksam över att mina jobb är såpass roliga som de är! I fredags arbetade jag på en personalfest och fick chansen att lyssna på ett bra band dessutom och igår dömde jag på Mökkurs KM med massor av fina ekipage!

Helgen har dock fördunklats av att en av mina äldsta vänners mor tragiskt gick bort i torsdags. Det är helt ofattbart och jag kan inte ens föreställa mig vad hon går igenom. Madde; mina tankar har (som du vet) varit hos er en hel del senaste dagarna...


Det har dock gett en del perspektiv på vad som är viktigt här i livet... Att springa runt och stressa över småsaker till skolan blir exempelvis så trivialt i sammanhanget. Lova att ni tar hand och värderar de relationer ni har, allt annat ordnar sig alltid. Detta är något jag själv också ska arbeta med... då jag lätt fastnar i en ond spiral med prestationsfokus.

Imorgon ska jag genomföra en intervju till uppsatsen, men efter det åker jag och Henrik till Tänndalen och blir kvar där till på Söndag. Målet är att bara uppleva lugnet, få komma ut i naturen och helt enkelt känna att det blir en liten paus i stressen.


Kommentarer
Postat av: Molly

hej!

vad härligt med en tur till härjedalen :) är du därifrån? :)



pluggar du i sthlm? :)



sorgligt det där med din vän :( var hon sjuk eller var det en olycka?



ta hand om dig! kramar

2009-11-10 @ 13:56:23
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0